Martine & Tirza\'s mini wereldreis

Typisch Vietnam

We zijn dan ondertussen al wel aangekomen in Cambodja, maar na 3 weken Vietnam wilden we toch nog even met jullie delen dat Vietnam het land is....

- waar TL verlichting het nog erg goed doet als sfeerverlichting in hotelkamers.

Laughing

- waar de bomensnoeiers nog niet snappen dat de gemiddelde toerist vergeleken met de Vietnamezen toch echt een stukje groter is uitgevallen.
Wink

- waar je tijdens het douchen gelijk de hele badkamer een grote wasbeurt geeft.
Laughing

- waar het gemiddelde gesprek op straat nog niet verder komt dan 'motorbike, motorbike?' 'No thank you, no thank you!'
- waar de mondkapjes minstens zo hip zijn als de crocs in alle kleuren, maten en designs.
Cool

- waar het blijkbaar genoeg is om alleen de voorkant van je huis te verven. Vast omdat dan het beton aan de zijkant zo mooi uitkomt.
Wink

- waar achteruit rijden in de bus een feestje is, omdat je niet wordt begeleid door een simpel tuut-tuut-tuut, maar deuntjes als de lambada en happy birthday.
Laughing

- waar het Vietnamese straatbeeld met de traditionele gevlochten punthoedjes volledig is gemoderniseerd toen de verplichting tot het dragen van een helm werd ingevoerd.
- waar je werkelijk alles overal kunt kopen: van voedsel tot frisdrank, van stenen beelden tot scooterbanden, van kleding tot meubilair, en van gasflessen tot doodskisten, je haalt het allemaal bij de talloze winkeltjes langs de weg.
- waar het standaard meubilair van elk terras bestaat uit plastic stoeltjes in kindermaat waar wij maar met moeite in en uit komen.
Wink

- waar diverse Westerse merken het nodig vinden een eigen mineraal water merk op de markt te brengen: Coca Cola heeft Joy, Pepsi heeft Aquafina, Nestle heeft La Vie, etc,etc..
- waar toeteren op scooters en in auto's is verheven tot de nationale volksmuziek, waar je dag en nacht gratis van kunt genieten.
Wink

Verder was Vietnam voor ons vooral heel cool, mooi en indrukwekkend! Met een wat twijfelachtig begin in een grauw en regenachtig Hanoi, maar dat kwam uiteindelijk helemaal goed en zo reisden we nog lang en gelukkig....

Tot blogs!

Liefs, Tirza & Martine

Maria Dam

Wat spannend al die verhalen van jullie , zo duidelijk , net alsof we het zelf beleven !
Volgens Tirza haar mam zagen jullie er goed uit zo ze vanmiddag vertelde na het mailtje en foto van jullie !
Ook nog van harte hoor !
Nog een goeie reis verder , en de groetjes van ons .
Maria

Jeroentje

HEEEEE, KOMME GULLIE NOUW NOCH NIE THUIS?!! 't zouw onderhaand wellus tijd worruh, nie? Ach,agge mar leut et!!!! Goetjes uit Roosendaal, ( vor alst nog nie duidelijk war) X

pama

Ik schaar me helemaal achter Jeroentje ben het er mee eens hoor het duurt nu lang genoeg! Ach wat nou!!! Hele mooie fotoos, ook van jullie samen, heel gezellie.Die tempels zijn wel heel apart hoor! Prachtig!
En als alles goed is zitten jullie nu in Tailand? Geniet ook daar ,daar zal het ook wel mooi zijn. Groetjes xxx

Anne marie en Lieke

Hallo daar!
het ziet er wel super gezellig uit daar op die foto`s
hopelijk gaat alles goed. met ons wel. Lieke groeit echt al heel goed, dat komt door oma`s frietjes.
Dus Tine je plaats is al ingepikt door Kleine Lieke.
we missen jullie wel dus hopelijk blijven jullie niet al te lang meer weg, maar geniet er maar wel van `.
heel veel LIEFS EN TOT SNEL
ANNE MARIE EN LIEKE