Martine & Tirza\'s mini wereldreis

Chiang Mai & Koh Tao

19 oktober - 4 november

Oeioei... we lopen een beetje achter met ons blog! Excuus excuus maar door onze drukke planning en dramatisch gebrek aan fatsoenlijk internet is het er een beetje bij in geschoten. Bji deze alsnog een update over wat we de laatste tijd allemaal uitgespookt hebben ;-)

Zoals jullie al in onze vorige blog konden lezen zijn we op 19 oktober per nachttrein afgereisd naar Chiang Mai in het noorden van Thailand. Wel met knikkende knieën, want we hadden ons wellicht iets te enthousiast ingeschreven voor een 3-daagse trekking door de jungle...

De trekking begon eigenlijk al wel gelijk met het allerleukste: olifantje rijden! Echt zo gaaf om op zo'n enorm beest te zitten. Maar zuinig rijdt ie niet, want je bent behoorlijk wat kwijt aan brandstof bij zo'n beestje, om de paar stappen gooide hij zijn slurf onze richting op, snakkend naar een banaantje :-). De trekking bestond verder uit veel lopen. En waar onze gids zonder problemen en fluitend op zijn slippertjes de berg trotseerde, liepen wij al hijgend en met vuurrode gezichtjes achter hem aan. Gelukkig eindigde de trekking elke dag bij een waterval die tevens dienst deed als douche en sliepen we `s nachts met z'n allen in een houten hutje.

De trekking eindigde met het mooie ietwat spannende raften op een bamboevlot, waarbij wij uiteraard omsloegen ;-) Al met al een mooie ervaring maar veeeeeeeels te vermoeiend voor deze twee chickies ;-)

24 oktober zijn we weer in de trein gestapt richting Bangkok waar we de volgende ochtend om 6 uur aankwamen. Omdat we diezelfde dag ook weer in een nachttrein naar het zuiden zouden stappen hebben we onze baggage op het station achtergelaten en hebben we ons een dagje vermaakt met tempels en een biosje om de tijd te vullen. Om 23:00 uur `s avonds vertrok onze trein naar Chumpon waar een bus en een boot ons naar het eiland Koh Tao brachten. En dat is waar we al die tijd al uithangen!

Koh Tao is echt hét duikwalhalla van Thailand, dus ook wij konden niet achterblijven. Omdat we leuk contact hadden gehad met een Nederlands stel dat hier duikcursussen geeft zijn we naar Sunshine resort gegaan in het zuiden van het eiland. Na een kennismaking met Shirley is Tirza gelijk begonnen met haar Open Water cursus. Martine heeft haar brevet al maar die heeft met een Scuba Review cursus haar geheugen even helemaal opgefrist. Op de tweede dag van de cursus mocht Tirza al met volle duikuitrusting het zwembad in om onder water te ademen en natuurlijk belletjes te blazen:-) en dan de derde en vierde dag.... Jawel: duiken op zee!

Inmiddels heeft Tirza haar duikbrevet gehaald en is ze nu officieel een Open Water duikertje. Bij Martine begon het na 4 fun dives inmiddels ook steeds meer te kriebelen dus die heeft er nog even een Advanced Open Water cursus tegenaan gegooid. Dus nu zijn we er allebei helemaal klaar voor en kunnen we gezellie saampjes duikbuddy`s zijn :-)

Jammer genoeg laat het weer het alleen een beetje afweten... Het is gisteravond begonnen met regenen en dat ging door tot vandaag gecombineerd met een hoop wind. Het strand is inmiddels nergens meer te bekennen omdat het water tot aan het resort staat dus wij vermaken ons vandaag maar even binnen. Hopelijk trekt het dan nog snel even bij, zodat we de laatste dagen nog even kunnen genieten van het zonnetje en als het weer een beetje meewerkt staan er misschien ook nog wel 1 of 2 fun dives op de planning :-)

Nog een paar daagjes hier op het eiland en dan vertrekken we weer richting Bangkok en dan zit het er weer bijna op... Maar daar denken we nog even niet aan hoor!!

Tot blogs en bijna alweer tot ziens.. ;-)