Martine & Tirza\'s mini wereldreis

Kanchanaburi & Ayuthaya

16 - 19 oktober

Op 15 oktober kwamen we na een lange dag bussen aan in Bangkok, maar als je de mensen daar mag geloven dan wil je helemaal niet in de stad blijven. Wel handig dus dat zij weten wat wij willen

Wink
Voor nu hebben we wel naar hen geluisterd, want na 1 nacht in Bangkok zijn we om 7 uur's ochtends alweer in een minibus gestapt dieons in een angstaanjagend tempo naar Kanchanaburi heeft gereden. Welfijn dus dat die minder fijne rijstijl echt overal in Azie te vinden is
Wink

In Kanchanaburi begonnen we met een WWII begraafplaats waar onder andere 1800 graven lagen van Nederlandse soldaten en de tweede stop bestond uit een willekeurig bij elkaar geraapte zooi spullen wat ze hier een museum noemen

Wink
Ook over WWII, de tijd dat Thailand bezet werd door de Japanners.

Uit die tijd stamt ook de beroemde brug over de River Kwai, wat vanzelfsprekend onze derde stop werd. De brug op zich is niet heel indrukwekkend, maar de verhalen er omheen over de duizenden mensen die daar zijn gestorven wel. Hele groepen toeristen wandelden over de brug en op het spoor en dat mocht ook, maar het is dan toch best grappig als er dan ergens een heel klein bordje hangt of je wel even aan de kant wilt gaan als er een trein aankomt

Na een korte treinrit in een 'lokale trein' (geen Thai te bekennen

Tongue out
) en een lunch aan de rivier was het tijd voor de Tiger Temple, een park waar diverse dieren tussen de monniken leven waardoor ze gewend zijn aan mensen. Daar kregen we de kans om op de foto te gaan met de tijgers en ze te aaien!
Laughing
Echt zo cool!!

Na een overnachting op een soort woonboot-guesthouse hebben we de ochtend doorgebracht bij de Erawan watervallen, een plek in een nationaal park waar op 7niveaus verschillende watervallen te zien zijn. Na een frisse duik in de waterval op level vier en een keer glijden vanaf een grote rots was het tijd om weer naar Bangkok te gaan. Op naar de trein naar Ayuthaya!

Op het station aangekomen bleken we nog 2 uur te moeten wachten.. Maar we waren samen met een gezellig Duits stel waar we wat mee zijn gaan eten. Jammer genoeg bleek de trein ook nog eens een uur te laat, maar als we de mensen hier mogen geloven dan is dat bijna standaard. Na 1,5 uur treinen tussen een aantal vriendelijke Thaise mensen kwamen we aan in Ayuthaya: een plaats met ongeveer 137000 inwoners en ooit de hoofdstad van Thailand.

Na een nacht vol oorverdovend onweer in het superleuke Baan Eve guesthouse zijn we samen met de twee Duitsers op de fiets gestapt (ja, wie verzint het in deze hitte

Wink
) om een aantal van de ontelbare ruines van tempels, pagodes en paleizen te bezichtigen. Na een aantal tempels en een lokale lunch aan de rivier kregen we een gigantische plensbui op ons hoofd en toen vonden we het wel weer tijd om richting hotel te gaan.

De tweede dag zijn we opnieuw met de Duitsers op pad gegaan, deze keer richting een markt. Daar hebben we wat overheen gewandeld en ons verbaasd over sommige dingen die je er tegenkomt, maar vergeleken met Vietnam en Cambodja zag het er hier wel allemaal een stuk beter, schoner en verzorgder uit.

Na de markt zijn we 's middags in een boot gestapt waarin we toch zeker wel een paar keer bang zijn geweest dat we om zouden slaan

Tongue out
maar we hebben het droog gehouden!
Laughing
Onderweg was er nog tijd voor drie grote tempels en we eindigden de tour op de avondmarkt. Daar hebben we een poging gedaan om iets eetbaars bij elkaar te verzamelen, maar dat wilde niet helemaal lukken. Gelukkig zijn er dan nog altijd dingen als fruit, chips & koekjes om ons er doorheen te helpen
Wink

's Avonds was het tijd voor het volgende deel van onze reis: de nachttrein van Ayuthaya naar Chiang Mai. Nadat we als inmiddels 'expert'-treinreizigers net aan ons Duitse gezelschap hadden uitgelegd hoe zo'n trein er van binnen uitziet en hoe dat gaat enzo bleek alleen wel dat we er toch even flink naast zaten. Want dan mag je denken dat je met Rusland, Mongolie, China en Vietnam al heel wat (nacht)treinen hebt gezien, maar de Thaise is dan toch weer net ff anders. Niks geen coupe met vier personen en een deur om je af te sluiten van de rest. Nee hoor, gewoon een lang gangpad met links en rechts bedden boven en onder met alleen een gordijntje voor de 'rust en privacy'. Maar goed, het was verder zeker wel goed, want het was schoon en redelijk rustig dus wat wil een mens nog meer

Wink

Na aankomst in Chiang Mai hebben we een middagje 'vrij' gehad en daarna was het tijd voor onze 3-daagse trekking met daarin onder andere heel veel wandelen, olifant rijden en bamboe raften, maar die verhalen volgen later weer!

Liefs, Tirza & Martine

Jess

Wat een leuk verhaal weer, en dat jullie Tijgers mochten aaien, wil ik ook wel.
Wel leuk dat jullie met anderen samen dingen doen, is wel zo gezellig.
Veel plezier nog met bamboe raften, dat lijkt me wel cool en lief zijn voor de olifanten he.....

Miranda

Ohhh leuk dat je die trekking gaat doen in Chiang Mai! Is leuk! en die nachttrein, haha, ik kreeg alweer visioenen bij jullie beschrijving! Wel cool dat jullie naar de tijgers zijn geweest, dat hebben wij toen geskipt, omdat ik er niet veel positiefs over hoorde dan een beetje met een tijger op de foto haha ;-)
Veel plezier nog!! Dikke kus

Peetje

Erg leuk om jullie verhalen te lezen. Ben benieuwd naar het olifant rijden. Veel plezier nog. Liefs

Maria Dam

Volgens mij gaan jullie steeds engere dingen doen .
Fijn dat julie zo genieten , al moet ik er zelf niet aan denken !
Vanmiddag een gezellige middag gehad met Joke , want pa was met Edward en Wicher op stap !

Groetjes , en nog veel plezier !
Maria

pama

Wat weer leuke verhalen, hebben jullie wel op een olifant gezeten en mooie fotoos gemaakt? Ben erg benieuwd! Gniet er nog maar van hoor en een dikke kus voor jullie beiden. liefs van ons

pama

Ik zie dat Maria en ik op de zelfde tijd hebben zitten schrijven aan jullie!!! doei

Edward

Zeg hoe extended wordt die vakantie editie van jullie eigenlijk? Met al die leuke dingen zie ik het er nog wel van komen dat jullie net zoals die Zwitsers over 5 jaar nog niet terug zijn....

Jacqueline

jeetje jullie doen wel veel zeg ;) wat komt er na tijgers en olifanten...? En al een einddatum in zicht? wanneer kunnen we weer fotos verwachten :D ? veel plezier!! xx

Phebe winter

Hai meiden..

Ik hoorde dat jullie je reis alweer wilden verlengen?! hihihi alleen maar positief dus! Top!

Hmm lijkt me weer heerlijk om daar een beetje te reizen en te snorkelen.

Geniet er nog van!! (enneh ik vind Bangkok echt een fantastische stad je moet het alleen niet langer doen dan 3 dagen. Tip fietsen met Co van Kessel door Bangkok..Nederlander die daar al 30jaar woont. Een fantastische ervaring!)

jeroentje

wij zijn op de grens met begie gaan eten, toch zeker 5 kilometer van huis, onderweg 2 kraaien en 3 koeien gezien 2 met veel zwart en 1 met veel wit!!!! was ook leuk,x

jeroentje

jev snapt het wel he, was belgie!!!!!!!!!

SHIT IK ANALFABEET!!! of te veel bier gedronken

Loezee

Wauw, tijgers aaien...wat ben ik jaloersssssss!!!!! Wat ontzettend gaaf zeg. Jullie hebben al zoveel meegemaakt in al die tijd! Echt leuk hoor! Wat zal ons koude kikkerlandje dan weer saai zijn (curse live!)
Nou ik heb in ieder geval alle Marketing Tribunes van de afgelopen tijd bewaard voor je Tirz, dus die zal ik meenemen 'voor je verjaardag'. hihi. Weet je trouwens al welke datum het wordt? 13e hoop ik ;-)

Groetjes Marloes

Maria Dam

Nou ik maak me al zorgen hoe jullie dat straks aanpakken , als hier alleen maar een poes is die geaaid kan worden . Toch maar een mogelijkheid verzinnen om een olifantje mee te nemen , desnoods
in jullie kousen ![ haha ]
Nog veel plezier he ?

Groetjes van Maria

Suzanne

Hier weer eens een berichtje, ik zie dat er al even geen update is geweest? Geen nieuws is goed nieuws zeggen we dan! Op tijgers aaien ben ik niet jaloers, maar vind het stukje over de waterval wel erg gaaf!

En wat een verschillende dingen doen jullie, avontuurlijk hoor... ! Have fun en hoop toch wel snel weer een leuk stukje te lezen.