Martine & Tirza\'s mini wereldreis

Eerste stukje trein!

Eerste stukje trein!

29 - 30 augustus

Vrijdagavond werden we om half 6 opgehaald voor het begin van dé trein der treinen :) Drie kwartier voor vertrek mochten we de trein in en daar begon het al met een aanvaring met een deur die niet open wilde, of lag t nou toch aan ons? :P

De coupé is een kleine ruimte met vier bedden waarvan wij aan een zijde boven en onder een bed hebben. Onze eerste reisgenoot, een Russische man, zat al binnen. Helaas weinig kans op boeiende gesprekken, maar hij liet ons wel vriendelijk zien hoe alles werkt. Een uitklapbaar trapje om boven te komen, een heet water apparaat in de gang en een opklapbaar bed onderin.

De ruimte was alleen kleiner dan verwacht dus maar gauw wat dingen uit onze grote tassen gehaald zodat die de rest van de reis weggestopt konden worden. En toen was het dus echt zo ver, tijd voor vertrek!

De treinrit verliep verrassend rustig. Niks geen lawaaierige Russen of andere mensen. Onze tweede reisgenoot, een Russische jongen, zat de meeste tijd bij vrienden verderop, maar ook van onze buren hebben we geen last gehad. Iedereen vermaakt zich met wat te lezen, slapen of simpelweg naar buiten staren.

De nacht viel ook niet tegen. De Russische buurman in het bovenbed bleek alleen een behoorlijke snurker waardoor we af en toe wakker schrokken en het is even wennen dat slapen in een trein, maar de uren die je 's nachts mist kun je altijd nog overdag inhalen. Prima dus! :)

Inmiddels hebben we er 1404 kilometer op zitten. Aankomsttijd in Perm is zaterdag 17.45u lokale tijd (13.45 NL). We blijven daar tot maandagavond en gaan o.a. de ijsgrotten in Kungur bezoeken. Verder verslag volgt natuurlijk!

Tot blogs!

Martine & Tirza

Miranda

Schatjes! Super leuk om wat te horen! Klinkt helemaal leuk zon treinreis!! Hoe is het waggelen met een tas? ;-)

Wij waren gisteren spontaan in Volendam, ook een hele reis joh ;-)

Liefs, Mir & Bram ;-)

Roy

"..heet water apparaat" ..uh ..weten jullie dat wel zeker ...als hij gebaarde dat zijn keel in brand stond ...dan bedoelde hij denk ik een "vodkatap" hoor ;) ...werkt overigens goed tegen de snurkoverlast ...je valt echt als een blok in slaap ...klein nadeel voor degene die boven slaapt ...je valt ook echt als een blok van zo'n trappetje af ...heb ik gehoord ;)

Zo te horen is het wel lekker chill, lekker chillen in de trein ...straks lekker chill in de ijsgrotten :)

Loezee

Wow gaaf zeg allemaal, klinkt super avontuurlijk! :-D

Els

Klinkt echt cool dames!! Plaatsen jullie snel wat foto's? Ik ben superbenieuwd!

Liefs van de content manager van jullie blog ;-)

Jessica

Mooi dat het tot nu toe goed is verlopen. En fijn dat je wel een beetje kan slapen in de trein.
Veel plezier in Perm en natuurlijk ook bij de rest van de reis.

Edward

Jullie gaan toch niet als een stel treinapen door die cabines heen he? Dan is dat snurken wel het minste wat je als Rus kan doen :D

Veel avontuur!!!

merlot